zaterdag 20 september 2008

Vraagje, wie het weet mag het zeggen

Vanuit het Noorse land heb ik toch eens een vraagje. Het gaat hier om het boodschappen doen. Als iemand mijn verhaal herkent of denkt dit is maf dan hoor ik het graag.

Okke gaat af en toe wel eens met een van "zijn" jongens winkelen. Als er dan boodschappen gedaan werden, dan was het vaak dat die jongen wel 2-3x achter elkaar de winkel in liep om wat te kopen. Eerst wat halen, betalen en dan naar buiten. Ohja, nog een keer het zelfde ritueel en dan soms nog een keer. Is dat nou gek van die jongen of wat. Nou ik zit nu al ongeveer 2 weken bij de Spar en ik zie het bovengenoemde ritueel dus ook veel voorkomen. Oke je kan eens wat vergeten, maar wat moet je 3-4 x per dag in de zelfde supermarkt. Eerst een karretje vol afrekenen, dan dan een uurtje later of zo nog eens een pak melk, weer later weer eens een brood, krantje, biertje en sigaretje. En bij sommige mensen herhaalt dit zich dus bijna elke dag.

Oke er zitten ook wel wat mensen bij die blijkbaar niet zonder alcohol kunnen en niet een krat in een keer kopen maar elke keer een paar flesjes. Maar toch vind ik het een vreemd fenomeen. Is dit nou iets noors of gebeurd dit ook in Nederland. Ik weet dat de mensen hier meer tijd hebben voor alles maar toch...

Wie oh wie kan mij hier wat meer over vertellen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi bedankt voor je reactie op onze log. Natuurlijk mag je onze log bij jullie neerzetten maar dat heb je al gedaan zie ik.
Ik heb eigenlijk geen idee waarom ze dat zouden doen. Het is me hier eigenlijk nog niet op gevallen. Maar nu ga ik er eens op letten.:-)
Wie weet vervelen ze zich en kunnen ze zo nog eens een praatje doen? Werk je bij de spar dan?

Groetjes Nancy

Anoniem zei

vreemd ik had vorige week al een reactie geplaatst.
Maar goed.
Ik heb geen idee waarom ze dat zouden doen. Het is me zelf nog nooit opgevallen eigenlijk. Ik zal er toch eens op gaan letten.
leuk om jullie weblog te lezen.
Bevalt het jullie allemaal goed hier in NO?

Groetjes Nancy

Onze omgeving