zondag 14 september 2008

Helma en Brenda op bezoek.

Van het weekend mochten we Helma en Brenda verwelkomen ( beide Rabo collega's van mij )Vrijdagochtend bij het busstation in Elverum opgehaald. Donderdagavond waren ze laat aangekomen in Oslo en hadden de nacht door gebracht bij het B&B Gardemoen. ( was een aanrader )
Natuurlijk eerst ons huis met de schuren laten zien. Daarna lekker theeleuten en bijkletsen. 's avonds pizza wezen eten.

Zaterdag zou een mooie dag worden. De weersvoorspellingen waren super. Nou dat klopte dus wel. De hele dag zon. Ongeveer 12 graden, maar dat voelde helemaal niezo.
Dus we besloten een wandeling te maken naar de uitkijktoren op Blaenga. Zelf waren we er nog nooit geweest dus voor ons wat ook alles nieuw. Met de auto naar het dichtsbijzijnde bord Blaenga. Daarna zou het nog 3,5 km zijn tot de top. Maar wat een pittig tochtje. Veel water, moerassen, natte voeten dus. Maar dat mocht de pret niet drukken. De top hebben we niet gehaald helaas, ( het was toch wat verder dan gedacht en je moet ook nog terug ) maar dat gaan we nog een keer overdoen.Thuis aangekomen hadden we wel een kopje thee in de zon verdient.

Vandaag was het weer al weer heel anders. Veel kouder. Het schijnt rond 5 uur ongeveer 0 graden te zijn geweest. De meiden naar de bus gebracht die hun naar Oslo zou brengen. Daar brengen ze nog een dagje door en dan weer naar Nederland.
Hieronder wat foto's van onze wandeling.


1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi,
Ik ben aan het orienteren om ook naar Noorwegen te emigreren, daarbij ben ik op jullie site terecht gekomen. Ik werk momenteel bij de Rabobank, mijn man zit in de betonbouw.
Mag ik jullie eens een aantal vragen stellen zodat ik mij een realistisch beeld kan vormen in de aanloop naar het daadwerkelijke plan om je biezen te pakken en te verhuizen naar Noorwegen? Ik zou jullie zeer erkentelijk zijn. Groeten Marja (famslui@hetnet.nl)

Onze omgeving