maandag 1 september 2008

Nieuwe baan

Na diverse gesprekken vorige week en deze week is er eindelijk goed nieuws. Ik heb een nieuwe baan. Ik kan als oproepkracht aan het werk bij de plaatselijke Spar.
Donderdag begin ik al met de inwerking en volgende week met het gewone werk.
Ook heb ik gesolliciteerd vandaag als schoonmaakster bij de Barnehage (kindercreche tot 6 jaar ) en dat was een goed gesprek. Mijn buurvrouw had vorige week als eens gezegd dat ik haar wel als referentie mocht opgeven. Zij zou wel eens vertellen dat ze mij toch moeten aannemen. Dus wat is er nu gebeurd. Haar kleinkinderen zitten op deze creche en zij was daar vorige week om ze op te halen. Heeft ze toch tegen die leidinggevende gezegd dat ze mij op gesprek moesten uitnodigen en dat ik een hele goede kracht zou zijn. Dus vandaag vroeg die vrouw in ons gesprek naar referenties. Dus ik zij dat ik naast iemand bij het bejaardenhuis ook wel mijn buurvrouw als refentie wilde opgeven. Nou dat wist ze dus al en toen kwam het verhaal naar boven. Terwijl de buurvrouw zelfs niets had gezegd toen we daar vrijdag op de koffie waren. Nu is het zo dat bij deze baan er nog een kandidaat is dus ik moet nog even afwachten tot maandag. Maar het kan haast niet misgaan, maar ja je weet het nooit.
Wordt die baan wat dan werk ik daar ongeveer 3 uur per dag en kan ik dat werk combineren met de spar. Het werk als bejaardenverzorger moet ik dan opgeven. Want het is de zelfde werkgever en dan krijg je dat uren gedoe weer wat ik al eerder heb beschreven.
Maar ik heb in ieder geval iets er bij en dat is al heel lekker.


Gisteren nog naar een veiling geweest. Mijn ouders waren er nog nooit geweest dus wij daarna toe. We waren uren te laat omdat ik eerst moest werken. Okke was nog aan het werk dus die kon niet mee. We zijn gelijk gaan zitten omdat de veiling al in volle gang was. Dus niet rondgekeken voor wat er allemaal was. Alleen keek ik recht tegen een leuk kastje aan, en we zagen nog een lamp. Die lamp kwam eerst en daar was niemand geinteresseerd in dus die hadden we zo gekocht voor 20 kr. Ja en toen dat kastje. Ik riep maar een bod van 20 kr. en daarna bleef het stil.... en toen was die dus van mij. Een leuk klein kastje met een paar laatjes. Het is de kleur van de kast en kist die ik laatst al eens had gewonnen op een veiling en waarvan de kist op een foto staat op de website. Leuk en degelijk kastje voor weinig en hij past perfect in de eetkamer. Leuke manier zo'n veiling om je huisraad aan te vullen.

1 opmerking:

syllibillies zei

hai hai,

heerlijk om weer ff bij te lezen wat er allemaal bij jullie gebeurt.

groetjes en liefs

syl

Onze omgeving