woensdag 9 juli 2008

Yatzy

Geen spelletje, maar een heuse speelfilm die hier in Våler wordt opgenomen.
Okke is gevraagd door het hoofd van de kultuurafdeling in Våler of hij af en toe mee zou willen helpen. Maandag was het zo ver. Het afbreken van een set. In het gemeentelokaal moest een set worden afgebroken. Rekwisieten opruimen,weggooien en mee nemen naar huis. We hebben hier nu een nieuw tapijt liggen, een nieuwe stoel staan en op de slaapkamer nieuwe gordijnen. Leuke bijkomstigheid deze spullen, maar wat leuker is dat er iemand uit Oslo aanwezig was die dit allemaal regelt en wel wat zag in Okke als fotograaf. Hij is bezig om een nieuwe film te plannen in de omgeving en kan daarbij wel een fotograaf gebruiken. Niet als acteur maar om plaatjes van de film te maken. Dus Okke heeft die dag goede contacten gelegd.

Deze contacten zijn ook goed om de bakker een beetje wakker te schudden. We hadden om een contract gevraagd omdat hij de komende weken wel aan het werk blijft daar. Officieel werkt hij er tot 13 juli en dan volgt weer een maand verlenging. Maar in augustus moet Okke wel elke zaterdag werken. Kan ik dan na 13 juli blijven vraagt Okke dan. Geen idee zegt de ene bakker. Hoezo raar. Maar toch over een contract begonnen. Ze zouden er over nadenken. Nu werd aan Okke door de andere bakker gevraagd of dit een vast baantje word bij de film of dat het eenmalig is. Misschien moeten we je maar vaste dagen geven zegt die ene bakker. Ja zegt Okke heb ik ook al aan die andere bakker gevraagd. Dus wie weet krijgen we eindelijk eens een contact daar. Maar aan de andere kant hebben we ook het gevoel dat het hun niets doet als Okke plotseling zou gaan lopen. Het lost zich wel weer op is een beetje het motto van sommige noren.
Verder nog een vacature gevonden bij een fotowinkel in Elverum. Kon nog niet direct de advertentie uitscheuren omdat ik de krant zat te lezen van een bejaarden. Komt later wel dacht ik. Het hoeft al niet meer omdat onze buurman de advertentie al bij ons in de bus had gedaan. Hoezo meedenkende mensen. Super.

Ik zelf had nog een sollicitatie lopen bij het asielzoekerscentrum. Had een goed gesprek gehad en had goede hoop, maar nee helaas. Niet aangenomen. Reden is waarschijnlijk dat ik niet buitenlands genoeg ben. (huh !!) Ze wilde liever mensen met russische/arabische afkomst. Veel asielzoekers komen uit Tetjenië, Irak/Iran.
Dus dan maar verder zoeken. Via een nederlandse collega van het werk kon ik komen praten met haar nederlandse man die in de keuken werkt bij het asielzoekerscentrum. Die had wel hulp nodig dus die zag mij wel zitten. Er werkte een aantal mensen die niet uit Noorwegen komen en de communicatie was een beetje lastig. Dus 2 nederlanders zou wel fijn zijn. Hij kon helaas niet beloven omdat hij moet overleggen met zijn baas. Misschien kon ik in de volgende ronde mee.
Geen probleem voor mij omdat ik de komende weken nog vakantiewerk doen bij het bejaardentehuis. Maar nu staat deze baan op losse schroeven. Die nederlandse man heeft ontslag genomen omdat er niet naar hem werd geluisterd. Hij wilde graag goed personeel erbij. Liefst mensen met wie je kan communiceren. Maar een chinees meisje sturen die geen noors/engels spreekt is toch wel het toppunt. Vandaar zijn beslissing op te stoppen.
Dus ik kan in principe nog steeds gebeld worden, maar of ik nog wel wil...

Geen opmerkingen:

Onze omgeving