donderdag 29 april 2010

Voorjaar en bezoek

We hebben eindelijk geen sneeuw meer in de tuin. Het laatste restje lag in de schaduw en dan duurt het wat langer dat het smelt. Maar nu is er bijna geen sneeuw meer. Hooguit in de berm. Dus het voorjaar is op weg. Echt warme dagen zoals ik hoor dat Nederland heeft hebben we nog niet gehad, maar dat komt vanzelf.
We zijn al een beetje in de tuin bezig. Groenten zaaien, viooltjes poten, wat bomen en takken snoeien. In iedergeval zijn er weer wat bomen bij de Glomma weg en hebben we nu nog mooier uitzicht op de rivier. Dus zo langzamerhand kunnen we heerlijk van het voorjaar en zomer gaan genieten.

Verder ben ik nog druk aan de studie en had ik gisteren mijn eerste toets. Die ging gelukkig best aardig, ik had de afgelopen dagen dan ook bijna elk vrij uurtje er wel ingestoken. Nu weer even gewone schoolweken met huiswerk, maar eind mei is er de volgende toets en eind juni de laatste. Dus klaar zijn we nog niet, maar gaan gewoon stug vol. Ook kreeg ik net van mijn werk het aanbod om een medicijncursus te doen. 4 dinsdagen in mei en juni. Maar ja of ik dat er allemaal nog bij kan doen? Nog maar even over nadenken. Ga al naar noorse les waar ik 1 juni een test voor moet doen, dan de school waar ik het net over had en dan ook nog dit en werken?? Ik weet het nog niet.

Morgen is het in Nederland koninginnedag. Hier vieren we pas feest 17 mei. Dus voor ons is morgen een gewone dag en geen oranje boven.
Maandag krijgen we voor een kleine week bezoek uit Nederland. Andrew, Noami en de kids komen dan gezellig logeren. En niet veel later komen mijn ouders al weer. Gezellig eindelijk weer eens bezoek op mijn verjaardag. Okke had al eens bezoek op zijn verjaardag, maar ik nog niet. Dus dat vind ik wel heel leuk.

Gisteren hadden we nog 2 kraanvogels in de tuin. 2 hele grote. Zulke grote had ik nog nooit gezien. Helaas geen foto, maar het was een prachtig gezicht. Ik denk dat ze minstens 1.60m hoog waren. Die waren vast op verkenningstocht, want de komende weken zullen we er nog veel meer zien hier om het huis en de rivier. Echt een teken van voorjaar. Als de kraanvogels komen dan komt het voorjaar.

Geen opmerkingen:

Onze omgeving