maandag 1 maart 2010

Tandarts

Vandaag maar eens de moeite genomen om een Noorse tandarts te zoeken. De verhalen over de tandarts in Noorwegen waren niet zo positief en men zei dat de tandartsen in Noorwegen heel duur zijn. Je moet alles zelf betalen er zijn geen tandartsverzekeringen hier.
In ons eerste bezoekje aan Nederland waren Okke en ik nog naar onze nederlandse tandarts geweest en Okke was een afgelopen jaar ook nog een keer geweest, maar voor mij was het al ruim een jaar geleden. Ik wist dat er een tandarts moest zijn in Våler maar waar precies was ik nog niet helemaal achter.

Er waren 2 plekken waar ik heen zou kunnen. Op het ene bord stond tandarts en op het andere bord tanddiensten. Dus ik maar naar de tandarts. Kom ik daar in een na-oorlogskantoortje en de tandarts keek me aan en zei,"wat wil je". Daar kwam al een niet al te vriendelijke assistente aan. Ik dacht nog moet ik daar heen? Nou ja toch maar afspraak maken. Zit ik in de wachtruimte een formulier in te vullen kom ik een andere nederlander tegen. Ik vraag hem wat hij van deze tandarts vind en hij zegt dat hij het niet echt wat vind,maar er toch goede verhalen over heeft gehoord.
Toch ga ik even kijken bij die tanddienstenkantoor. Een mooi en netjes kantoor, vriendelijk personeel en ook een tandarts. Ik denk, hier moet ik heen. Dus ik een afspraak gemaakt voor over een maand. Krijgen ze tussendoor nog telefoon dat er iemand afbelt of ik ook vanmiddag kan. Oh ja hoor tuurlijk.
Ik weer terug naar die andere tandarts. Ik kom even mijn afspraak afzeggen, ik ga nu naar die andere en ik kan er nu al terecht. Ook goed, afspraak wordt doorgestreept.
Zit die nederlander nog in de wachtruimte. Ik zeg, ik ga naar die ander, ziet er beter uit en is nog goedkoper ook. Nou daar zou hij de volgende keer over nadenken.
Dus ik vanmiddag naar de tandarts. De tandarts was er niet, maar ik werd geholpen door de assistente. Netjes geholpen, foto's gemaakt, goede gebitcontrole en geen gaatjes. Helemaal super en krijg volgend jaar opnieuw een oproep.

Geen opmerkingen:

Onze omgeving