woensdag 25 november 2009

Paardrijden

Vandaag was het eindelijk zo ver. Ik had het er vaak over gehad, maar vandaag ben ik begonnen met paarrijlessen. Met Janneke als paardrijinstructrice is het toch wel het proberen waard. Een kans die je moet nemen. Dus vandaag maar begonnen. Ze had een rustig paard voor mij uitgezocht dus dat was wel fijn. Maar wat zijn ze hoog!!
Met behulp van een krukje kon ik met mijn "stramme benen" toch nog in het zadel belanden. Oef en dan zit je daar en het paard doet dan nog niets. Eerst maar eens wennen. Met mijn hoogtevrees is het op een paard zitten wel hoog hoor. Maar goed. Daarna gewoon wat rondjes gereden in de stal. Gewoon even de feeling krijgen.
Maar daarna moet je er ook weer af. En hoe doe je dat met die "stramme benen"? Gelukkig ging dat goed. Okke was ook mee vandaag en die heeft me een beetje geholpen om van het paard af te komen. Daarna nog een keer geprobeerd op het paard te komen en wat rondjes rondlopen. En dat ging al stukken beter. Ik begon het zelfs wel leuk te vinden. Dus ga ik het volgende week gewoon weer proberen.

Hieronder een paar fotootjes

Paarrijden


Afgelopen weekend hebben we kerstmarkt gehad naast ons huis. Het is een marktje met verkoop van zelfgebakken koekjes, verkoop van kerstspulletjes. Waarvan ook veel zelf gemaakt en verkoop van een kerstmaaltijd. Ik heb geholpen met de verkoop van de koekjes. Veel noren zijn nu druk bezig zelf alles te bakken, maar degene die geen tijd of zin hebben kunnen ze dus ook kopen. Ze zijn zo populair dat we dit jaar maar nummertjes hebben uitgedeeld om zo de rij belanstellende in bedwang te houden en het ging prima. Jammer dat de regen met bakken uit de lucht kwam, maar gelukkig stonden we droog onder en tentzeil. Daarna lekker gegeten van de kerstmaaltijd. Volgend jaar misschien weer sneeuw en meer kerststemming.

Verder ligt hier nog steeds geen echte sneeuw. Hier en daar eens een witte dag, maar meestal gaat het dan weer weg door de regen die hebben. Het is hier echt herfstachtig.Maar misschien hebben we wel een witte kerst dit jaar. We hebben nog 4 weken dus er kan nog van alles gebeuren.

Verder vond Okke laatst tulpenbollen in de winkel. Op zich niet zo raar hier, maar wel de naam vonden wij wel leuk en hebben de bollen dus ook gekocht. Rode tulpen die "Apeldoorn" heten.

Geen opmerkingen:

Onze omgeving