dinsdag 30 oktober 2012

De eerste sneeuw van het jaar

Op sommige plaatsen in Noorwegen had het al gesneeuwd en nu hadden ze vorige week al voorspelt dat onze regio ook sneeuw zou krijgen op maandag.
We hadden op dinsdag en woensdag een afspraak bij de NAF ( de noorse anwb )staan om de banden om te wisselen. Dus eigenlijk hoopte ik dat de sneeuw niet zou komen. Zondagavond toen ik uit het werk kwam waren er een paar sneeuwvlokjes in de lucht, maar niet echt veel. Maandagochtend toen ik opstond en uit het raam keek was het overal wit. Ik denk haast wel 15-20 cm met sneeuw. Oef zoveel sneeuw en nog geen winterbanden op de auto. Geschoven was er natuurlijk nog niet dus er lag een pak sneeuw op ons pad. Wonder boven wonder kwam mijn auto boven en ben ik zachtjes naar het werk gereden. Gelukkig maar 6 kilometer, maar wel glad op de zomerbanden.

Okke wilde 's middags naar het werk, maar die kwam vast te zitten dus die verplaatste zijn leerlingen maar een dag later en bleef thuis. Die middag maar de banden van zijn auto verwisseld om zo de auto toch te kunnen verplaatsen. Niet echt een pretje met een hernia. Maar het lukte ons toch.

Vandaag lag er nog steeds een dik pak dus ik was blij dat mijn banden verwisseld zouden worden. De grote weg naar Elverum was schoon, dus dat ging prima op de zomerbanden. Bij de NAF werden we verwelkomd met koffie en koek en 20 minuter later zaten mijn winterbanden er op. Nu zijn beide auto's klaar voor de winter en wij ook wel denk ik.







Geen opmerkingen:

Onze omgeving