zaterdag 16 februari 2008

Verbazing en oei oei

Het leven zit hier vol met verrassingen. Alles loopt hier even wat anders dan in Nederland. Alleen sommige dingen zijn wel verbazingwekkend.
Gisteren gewerkt met een dame uit Zweden. Niets mis mee, maar zij was nog niet zo bekend met de gang van zaken en ik al helemaal niet. En dan heb je de verantwoording van ongeveer 10 patienten. Ach je rommelt wat aan. Moet kunnen. Nou zei die dame, in Zweden mag dit helemaal niet. Ach waar wel.!
Vanavond gewerkt met een student! Ook niets mis mee, maar zij is in opleiding en ik weet nog helemaal niets. Dus dan maar weer wat rommelen. Moet kunnen. En ondertussen rekenen er wel een aantal patienten op je. Een patient was er wel een beetje door ontdaan. Als ik bel dan komen jullie toch wel?? Ja hoor,maar of we doen wat moet is weer wat anders.

Een patient, daar had ik wat moeite mee om die te verstaan. De taal is lastig, dialecten en de tv stond heel hard. Uit welk land kom je vroeg hij. Ik zei uit Nederland. Oei oei oei zei hij. Hoe moet ik dat opvatten?? Moest er wel hard om lachen. Oh ja een dag later zei hij dat mijn noors nog heeeel slecht is. Ik denk dat hij gelijk heeft.

1 opmerking:

syllibillies zei

haha dus jij kan stiekum heel slechts noors. ik maar denken dat je zo goed bent.

Onze omgeving